۱۳۸۷ تیر ۱۲, چهارشنبه

اميد

از اينجا
به آنچه اميدى بدان ندارى، اميدوارتر باش. همانا برادرم موسى به‏سوى آتش رفت، اما خداوند با او سخن گفت. (پيامبر اكرم - كنزالعمال)

انسان اين توانايي را دارد كه هميشه به سازندگي فكر كند. (اميركبير)

بين دو نفس، اين فقط اميد است كه اجازه ي نفس كشيدن را دارد (مثل انگليسى)

”ديو چو بيرون رود، فرشته درآيد“. خيلي شگفت انگيز است كه مولانا به ما يادآوري مي كند كه براي پاك بودن، كافيست ناپاك نباشي. (دكتر وين داير)

على (ع) يكى را ديد نوميد، گفت: « نوميد مباش كه رحمت خدا از تصورات تو عظيم‏تر است».

اى بسا كارها كه اول صعب گشت
بعد از آن بگشاده شد، سختى گذشت

بعد نوميدى بسى اميدهاست
از پس ِ ظلمت بسى خورشيدهاست

هيچ ما را با قبولى كار نيست
كار ما تسليم و فرمان كردنى است (مولوى)

اى پيامبر، به بندگانم بگو، اى بندگانى كه بر نفس خود، ستم روا داشته‏ايد، از رحمت خدا نااميد باشيد. او همه اشتباهاتتان را مى‏بخشد و بسيار آمرزنده و مهربان است. (زمر53)

بيخودى مى‏گفت در پيش خداى،
«كاى خدا آخر درى بر من گشاى!»
رابعه آن‏جا مگر بنشسته بود،
گفت: «اى غافل، كى اين در بسته بود؟!» (عطار)

اميد مانندِ رحمت خدا براى امت من است. اگر اميد نبود، مادرى فرزند خويش را شير نمى‏داد و كسى درختى نمى‏كاشت.
پيامبر اكرم. نهج‏الفصاحة

سايه حق بر سر هر بنده بود
عاقبت، جوينده يابنده بود

گفت پيغمبر كه چون كوبى درى
عاقبت، زان در برون آيد سرى

چون بنشينى سر كوى كسى
عاقبت، بينى تو هم روىِ كسى

چون زچاهى مى‏كـَنى هر روز خاك
عاقبت، اندر رسى در آب پاك (مولانا)

در نوميدى بسى اميد است
پايان شب سيه سپيد است (نظامى)
---------------------------------------------------------------------
و آنگاه من سرباز نمونه شدم

۱ نظر:

  1. آقا تبريك اميدوارم مرخصي حسابي هم بدن
    خيلي دلم واسه همتون تنگ شده. امتحانامونم شروع شده تا 6ام مرداد حسابي درگيرم واسه همين دارم رو پست هاي قديم كامنت ميذارم.

    پاسخحذف

جیم ران

 سه سال پیش در آستانه ۴۰ سالگی تصمیم گرفتم به خودم یک هدیه ویژه بدم. گزینه های مختلف رو بررسی کردم و در نهایت در ورکشاپ ۴ روزه تونی روبینز ب...