۱۳۸۷ خرداد ۱۴, سه‌شنبه

هيجان مي زنيم

رفته بودم نمايشگاه کتاب. يک کتابي خريدم به اسم هوش هيجاني براي همه (استيو هين - مترجمان: رويا کوچک انتظار - مژگان موسوي شوشتري) قيمت 1800 تومان. همين کتاب رو در غرفه لاتين قيمت گرفتم 12000 تومان!!!! براي همين امروز خوندمش (نتيجه گيري دماغ قشنگی! ها ها!!).
حال ندارم يک صفحش رو تايپ کنم اما تايپ مي کنم. بگم که من يک کتاب ازش خوندم کلي هيجان زده شدم، ببينيد خانم شين که در کلاس هاش شرکت مي کنه، و مادر و همسر هم هست چه بهره ي فراواني از اين مباحث مي بره!!
فصل هفتم
استفاده از عواطف برای تعیین اهداف و نیل به آنها
اگر می خواهید کاری درست انجام بگیرد، باید خودتان آن را انجام دهید.
نظریه هوش عاطفی بیانگر آن است که اگر می خواهیم خوشبخت باشیم، باید مسئولیت عواطف خود را بر عهده بگیریم. این مفهوم کاربرد عملی بسیاری در تعیین اهداف و نیل به آنها دارد. در این فصل شما یاد میگیرید چگونه عواطف خود را در جهت تعیین اهدافی که شما را برانگیزد، و همچنین تمرکز بر اهدافی که انتخاب کرده اید، هدایت نمایید.
اولین قدم در راه عملی کردن نظریه هوش هیجانی، در اختیار گرفتن عواطف است. در واقع باید بگویید: این به عهده من است. بدون در اختیار گرفتن عواطفمان، تا ابد گرفتار زندگی ای واکنشی خواهیم بود. در اختیار گرفتن عواطف به این معنی است که دیگران را به خاطر عواطف منفی خود سرزنش نکنیم و همچنین موفقیت هایمان ره به خودمان نسبت دهیم و آنها را ناشی از نیرویی خارجی ندانیم.
در اختیار گرفتن عواطف به معنای استفاده از بخش فوقانی مغر برای برنامه ریزی آینده، به منظور ایجاد زندگی ای است که برایمان خوشبختی به همراه می آورد. کار عاقلانه این است که بخش زیرین مغز را تصدیق کنیم و به حرفهایش گوش دهیم، اما برده او نباشیم. در هر دو بخش مغز نیرو و هوش وجود دارد، ولی برای در اختیار گرفتن عواطف باید از بخش فوقانی به عنوان مغز ارشد استفاده کنیم. در واقع وقتی من که احساس ناراحتی یا احتیاج می کنم، استفاده از بخش فوقانی کمک می کند تا به بخش زیرین يادآوری کنم که بر اوضاع مسلط هستم. مانند این است که بگوییم: گوش کن، بخش زیرین مغز، من کاپیتان هسستم.
(الان دیگه صفحه 101 تموم شده و من در صفحه 102 هستم. پس دیگه تایپ نمی کنم. بقیش رو باید خوند!!)

برم یک فیلم بزنم تو رگ!
(هدفون تو گوشمه. شماره سپنتا رو می گيرم تا بيام تو نت و بلاگ آپ کنم. يکي گوشي رو بر مي داره ميگه: الو!!!!! احتمالا اپراتور بوده تا شخصا من رو وصل کنه!!)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سینا بطحایی

آمده است که موسیقی ذهن  و زبان آدمی را باز می کند. حکایت یک موسیقی تلگرامی یا شاید واتسپی است که ما را با این بشر ایرانی آشنا کرده است. یک ه...