۱۳۸۵ آذر ۶, دوشنبه

جانباز

امروز از دفتر آقاي حسيني که يک سري رفته بودم بر مي گشتم، تو مدرس نرسيده به خروجي آفريقا، يک آقاهه (ايستاده) با خانومش (نشسته) رو ديدم که يک پارچه گرفته بود دستش به طرف ماشينا، نرسيده به تابلوهاي تبليغاتييه ديگه، من جانبازم و ...

امير حسين پايان نامه فوق ليسانسش علاوه بر برگزيده شدن در جهاد دانشگاهي، توي جشنواره خوازرمي هم ماشالله برگزيده شده. واقعان خسته نباشه. با پاي شکسته براي دفاع و درس تا بابل مي رفت. ديگه وقتي من ديدم بايد بگم و ازش درس بگيرم ديگه. پايان نامش در مورد سرمايه اجتماعي هست. به نظرم وقتي مي فهمي چيه که يک کم بخواي سعي کني بفهمي چي مي خواد بگه. من که با اين برداشتي که يک کم از گفته هاش بدست آوردم و يک کم خودم بهش فکر کردم، گرفتم که خيلي خيلي موضوع محشري هست. واقعان خسته نباشه! پسر عموم هست ها!! دلتون بسوزه!

تازه توي اين عمري که کردم (26 سال) ديشب پريشب فهميدم که ماه مرداد يه جور ديگه نوشته ميشه. بصورت امرداد. تعجب مي کنم چرا اين چيزي که براي بقيه بديهيه چرا من نديده بودمش تا حالا. حالا چي کار کنم مي گي؟

من مي خندم! شما هم بخند!

چند شب پيش با داداش رضا و زنداداش، حرف اين شد که يک ماه ديگه، اين موقع ها بايد بگيم که فرضان 4 روز سربازي گذشت. زنداداش پرسيد يعني چي؟ منم گفتم مثلا ديدي خانوما باردار ميشن ميگن 3 ماهشه! منم همينجوري بايد کنتور بندازم ديگه. 21 مـــــــــــــــاه!!! (خنده حضار (:)

يه دختره به اون يکي دختره ميگه: تو دوست داري بچه دار شي؟
اون يکي: نع
اين يکي: چرا؟
اون يکي: چون 9 ماه طول مي کشه تا دانلود شه!!!

آره! 21 ماه هم طول مي کشه تا توي ايران ..... اما يه جمله خوندم چند روز پيش که کلي راحتم کرد. ميگم براتون. يکي يه جا نوشته بود، وقتي خدا تصميم گرفته روزگار رو بکنه تو ماتحتت، بي خود تقلا نکن ازش خلاص شي. سعي کن از دردي که مي کشي لذت ببري .... پسر عاي حال داد بهم. عاي حال داد بهم. شايد بخاطر اينکه خيلي درد مي کشيدم خيلي بهم حال داد. نمي دونم!

فردا ميرم جشنواره خوارزمي (بخش آموزش و پرورش و دانش آموزي) تا يک سري امور ديگه انجام بدم.

يه چيز ديگه. علي رضا که معرف حضورتون هستند؟ بخاطر کارش زياد سئوال ازم مي کرد. تصميم گرفتم به سبک کيوون در برره، ازش پول بگيرم. هر سئوالي که از طريق چت مي پرسيد و من مشکلو حل مي کردم يا راه نشونش مي دادم، 3000 تومان. حالا بنده 18.000 تومان کار کردم. ازش مي گيرم. بايد برم طرفاي پيچ شمرون يا طالقاني ازش بگيرم. جالبه يکي از 3.000 تومنا، براي اينه که يه مقاله بهش دادم در مورد ارتباط بين دختر و پسر که خيلي بهش نياز داشت. يه روز هم مي ذارم اينجا. اما قبلش پـــــــــــول ودِه! پوله زور ودِه!

داشتم به اين فکر مي کردم که ..... نظر شما چيه؟
اينکه آدم چه جوري متوجه ميشه که مرده؟ آدما توي اين دنيا شايد از يکي دو سالگي بفهمند اطرافشونو. بتدريج که بزرگ ميشن، بلوغ و ازدواج و سختي ها و پستي بلندي ها، 40 سالگي، پيري و ... من چه جوري مي فهمم مردم؟ شنيدم! شايدم خوندم، که بعد از مرگ، کمي روح در جسم هست. که موقعي که دارند تشيعت مي کنن خودت به بقيه ميگي منو کجا مي بري، من زنده ام. يعني روحم حواس داره و همه رو مي بينه. تا بذارندم توي خاک. بعدش چي ميشه؟ من چه جوري مي فهمم؟ چی؟ شما تجربشو نداري؟ خوب خوش بختم. منم تجربشو ندارم.

و اما اگر تو رو خدا استخدام کنه. ازت بخواد زندگي موجودي مثل خودتو که اسمش هست جونور (چه اسم برازنده اي!!!) طراحي کني. فقط و فقط طراحي. مثلا موانع و تشويقاتي براش بذاري. حتي به تو اين اختيار رو بده که مثل بازي هاي کامپيوتري، براي جونورت جون، يا شانس، يا فرجه يا ... در نظر بگيري ... چي کار مي کني؟ چند تا جون يا موقعيت براي GAVE OVER شدن براش قائل مي شي؟ اصلا چند روش براي GAME OVER شدنش متصور مي شي؟ راه هاي عشق و حال و خلاف رو چطور براش طراحي مي کني؟ جون من! چي کار مي کني؟

هوا بس ناجوانمردانه پس است.
فکر کن پيچ که نع! دکمه تي وي رو بزني و هواشناسي اعلام کنه، شهروند محترم هواي تهران فردا پس است. لطفا همين امشب خودکشي کنيد ... امداد تهران در اسرع وقت مياد. قول ميديم. باور کنيد. با آخرين مدل بنز شما رو حمل و نقل مي کنيم. اصلا من فهميدم چرا ملت گر و گر مي ميرن. براي سوار شدن به بنزه. من موندم کي از نخ اين مرگ و مير مي خوام بکشم بيرون. فعلا فکرم بکار افتاده. اين طوري فکر مي کنه ديگه. به قول بابام بذار بچه آزاد باشه!

بچه بايد آزاد باشه!

ميشه !؟ يعني تو ميگي ميشه!؟ کار نشد نداره! شک نکن! 1- 2- 3- حــرکــت ...

۲ نظر:

  1. منكه حسابي از اين آپديتهاي شما جا ميمونم
    اما خوبه هر وقت ميام كلي حرف هست براي خوندن
    سلامت و موفق باشي

    پاسخحذف
  2. ممنون و ممنون و ممنون

    خوش مي آييد
    منم همين آرزوي + شادي براتون دارم

    پاسخحذف

سینا بطحایی

آمده است که موسیقی ذهن  و زبان آدمی را باز می کند. حکایت یک موسیقی تلگرامی یا شاید واتسپی است که ما را با این بشر ایرانی آشنا کرده است. یک ه...