۱۳۸۵ آبان ۳, چهارشنبه

به چه قيمتي

ديديد !؟ شما هم ديديد!؟
عيد بود امروز! به به! چه چسبيد خواب امروز. روزه نمازاتون قبول.

به ميمنت 4 روز تعطيلي، ميثم (ميثم امين) پسر خاله هم از مشهد اومد تهرون. منم سر راه مي خواستم برم خونه مادربزرگ، (ميدان منيريه) رفتم از ترمينال (ترمينال بعثت) برش داشتم با هم رفتيم. خوب بود و طفلکي کلي لاغر شده. الحمدلله تو دانشگاه (امام رضا) بعنوان درس خون (همون خر خونه خودمون) مطرحه و بعنوان هسته علمي گروه کتابداري و اطلاع رساني داره فعاليت مي کنه. ايشالله نتيجه زحمات و سختي هايي رو که کشيده و تحمل مي کنه رو خواهد ديد. من که از همين الان طعم شيرينش رو حس مي کنم.

ترم پيش توي خوابگاه اکثر دوستاش شر و شور بودند، اين ترم هم اتاقي هاش مذهبين ظاهران. خودشو هلاک کرده يک پشمي براي صورتش فراهم کرده و آهنگ موبايلش هم يه مولودي هست در وصف امام رضا با صداي حاج کريمي که ميگه: اذن دخول حرم تو، يا ابوالفضله!! (صداي دست ...) ... اينم از اين.

کار جشنواره خوارزمي رو که تحويل گرفتم، آقاي امام دادي گفتش که اين مدت مديدي هست که داده شده به تايپيست ها تا انجامش بدهند ولي هنوز انجامش ندادند (بگم که حدود يک ماه هستش که من نديدموشن. اين يعني حداقل يکي دو هفته هست که اين کار انجام نشده!). من 80 درصد کار رو توي يک نصف روز انجام دادم. يا من مشکل دارم. يا اونا مشکل دارند. يا نمي دونم کي؟ چي؟ خدا کنه بتونم مثل بقيه بشم يا بقيه بتونن مثل من بشن يا عظمت خدا رو شکر به خاطر اين همه تفاوت و خلقتش!

من کار تايپ نمي کنم. اين کار طراحي هست که تحويل گرفتم. طراحي ساده دفترچه خلاصه طرح هاي دوره هشتم جشنواره. خوب 60 درصدش تايپ هست. ولي خوب آخه کاري نداره که!؟! اين کاري نداره رو بايد حذف کنم از طرز فکرم. يعني چه کاري نداره! (فکر مي کنم بقيه هم همينو مي گن. آره! بايد مثل بقيه بود.)

اين پرشيان بلاگ هم، باز يه متني ازش ديدم. در واقع يک لينک. يا شايدم يک سايت. که مي گفت: كناره‌گيري يكي از مديران اوليه پرشين‌بلاگ. چيزي رو دليلي بر ترکش بيان کرده که يه جواريي چيزيه که باعث ميشه من در کارهاي آيندم در نظر بگيرم.

پرشين‌بلاگ به عنوان اولين سرويس دهنده فارسي وبلاگ همواره مورد توجه علاقه‌مندان و فعالان عرصه وب فارسي بود و در مدت زمان كوتاهي پس از تاسيس آن توانست جايگاه وبژه‌اي در ميان وبلاگ‌نويسان فارسي به دست بياورد. تلاش بي‌دريغ مديران اوليه پرشين بلاگ در تثبيت جايگاه وبلاگ فارسي و خط و زبان پارسي در اينترنت، تاثير ويژه‌اي بر موقعيت فعلي وب فارسي داشته است و همواره موجب افتخار من خواهد بود.

توجه برخي دست‌اندركاران عرصه وب و اينترنت و حضور اولين وبلاگ‌نويس دولتي در عرصه وب فارسي، زمينه ورود سرمايه‌گذار به مجموعه را فراهم كرد كه نقطه عطفي در روند پيشرفت پرشين بلاگ محسوب مي‌شد. متاسفانه فراز و نشيب‌هاي مختلف زمينه فروش و جدايي پي در پي مديران اوليه پرشين بلاگ را فراهم كرد و با اين وجود سعي كردم تا با صبر بيشتر و تحمل اختلافات و صدمات مختلف در كنار پرشين‌بلاگ بمانم و بدون نقش در سياستگذاري و راهبري آن كمك فني كنم و تفنگدار خوبي براي صيانت از بخشي از وب فارسي و عبور از بحران‌ها شوم.

به اين نتيجه رسيده‌ام كه به دلايل متنوع از جمله خط مشي مديريت و راهبري آن سيستم و برخوردهاي غيركارشناسانه بايستي از گروه سايت‌هاي پرشين‌بلاگ كناره‌گيري كنم و در بستر ديگري تجربيات خود را بكار گيرم و محبت‌هاي شما را جبران نمايم. پرشين بلاگ تاريخ ناگفته و تحولات مختلفي را پشت سر گذاشته است كه آسيب‌شناسي آن مي‌تواند موجبات بقاي وب فارسي و ساير سرويس‌هاي مشابه را فراهم كند و مانع حذف و تخريب چهره بنيانگذاران آن شود.

رييس جمهوري که من فقط دور اول بهش راي دادم (چون واقعان فکر نمي کردم راي بياره و دور دوم هم به خاطر حضور رقيب کنار کشيدم) ببين چي گفته؟ احمدي‌نژاد: دو بچه كافي نيست!!! حالا اين هيچي نيست. 4 روز رو هم تعطيل کرده که جمعيت 9 ماه ديگه معلوم ميشه چه رشد نجومي اي مي کنه! مي گي نع! مي بينيم.

اما واقعان به چه قيمت 4 روز تعطيل!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟
چند وقت پيش براي يه تعطيلي بين دو تعطيلي ملت له له مي زدند اما حالا زرتي تعطيل؟
در قبال اين لطف چه انتظاري از ملت خواهند داشت در بعد ها!
ملت اگه همون سهام عدالت رو تحويل بگيرن بيشتر خوشحال مي شن!!!
واقعا چه انتظاري دارند بعدان؟! ايشون از تعطيل کردن به اين مفصلي نويد نداده بودند. از نفت و ...

خدا کنه که اين شادي هاي 3-4 روزه، بعدان دليلي بر پذيرفتن تحمل يک سري شرايط نا متعارف نشه! ما به شادي و پايکوبي مي پردازيم الان! صدا و سيما به پخش مراسمي مي پردازه که تا قبل اگه خاتمي يا هر کس ديگه راس کار بود، محرور الدم مي شد.
واقعان به چه قيمتي

مزاحم مراسمتون نمي شم. من که همزبوني ندارم. اگه داشتم در تعطيلات، من هم به تفريحات سالمم مي رسيدم.
خدا کنه بفهميم! خدا کنه!!

۲ نظر:

سینا بطحایی

آمده است که موسیقی ذهن  و زبان آدمی را باز می کند. حکایت یک موسیقی تلگرامی یا شاید واتسپی است که ما را با این بشر ایرانی آشنا کرده است. یک ه...