۱۴۰۱ بهمن ۱۲, چهارشنبه

دست خط مرد و حالا چت ج پ ت

 


نمی دونم چرا این عکس رو انتخاب کردم. ناخودآگاه یاد دستای بابا میفتم که توی ده سال اخیر نحیف و ضعیف شده بود و البته مثل سابق توی دفتر سالیانه اش نه مثل گذشته شماره تلفنی یادداشت می کرد و نه اساسا یادداشت برداری می کرد از سخن بزرگان وشعر و آیه و حدیث. 
خب البت نیامدم اینجا که این روبگم. حتما تا حالا ChatGPT به گوشتون خورده. اگر نخورده بهتره که بخوره. تکنولوژی جدیدی که بر اساس هوش مصنوعی یک موتور چت یا همون گفتگو درست کرده و شما ازش سوال می پرسی و اونهم جوابت رو مثل یک کامپیوتر حسابی میده. این برنامه ظرف یک هفته 1 میلیون کاربر پیدا کرده و رکوردها رو جابجا کرده. از نظر میزان استفاده و بهتر بگم کاربردهایی که در همین مدت کم به خلق الله معرفی کرده کلی مایع شعف و شادمانی برای برخی و البته نگرانی برای بعضی دیگر شده.
اگر قبول داشته باشیم که کامپیوتر و گوشی به یاری اینترنت باعث منسوخ شدن و یا بندرت استفاده کردن از نوشتن شده اند، این چت باعث انقلاب جدیدی در یادگیری و جستجو میشه. نمونه های شاخص نگرانی ها همه حکایت از تاثیر گذاری این پدیده بر روی سیستم های آموزشی است تا جایی که در مراکز آموزشی استفاده از اون محدود شده. 
چیز عجیب و غریبی نیست. این هم راه خودش رو پیدا می کنه و 5 سال دیگه همه چیز رو با خودش به سمت دیگه ای می کشونه. 

اگر دست خط با ورود کامیپوتر منسوخ شده، چت ج پ ت یادگیری و جستجو رو بطرز چشمیگیری دستخوش تغییر قرار میده. من خیلی ازش استفاده کردم. برای مشاوره غذایی و روانی و خانوادگی و تربیتی (نمونه بر تربیتی رو هنوز امتحان نکردم) و غیره کاملا موثر بوده و برای همین معتقدم گاهی دیده می شویم در آینده نزدیک! 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جیم ران

 سه سال پیش در آستانه ۴۰ سالگی تصمیم گرفتم به خودم یک هدیه ویژه بدم. گزینه های مختلف رو بررسی کردم و در نهایت در ورکشاپ ۴ روزه تونی روبینز ب...