۱۳۸۵ تیر ۲۶, دوشنبه

تعصب و عدم پيشرفت



5 سال پيش:
1 - من - تو رو - مي خوام!
2- من عاشقتم!
3- من عاشق افکار و انديشه هاي آقا و خانوم برنر هستم!
4- من عاشق ميدون انقلاب و ميدون تجريش و درکه هستم!
5- آخ که وقتي سوار اتوبوس ولوووو، وقتي از خيابون ولي عصر به سمت پايين مياد، هستم، انگار تو شهر بازي هستم!
6- من، عاشق بنز هستم!
7- من مي ميرم براي علي، دوست دانشگام! بس که شوخو شنگه!
8- من عاشق پزشکي هستم!
9- من اينقدر با داداشم مچم که نگو و نپرس!
10- من احترام خاله و بزرگترامو نگه مي دارم! اينقدر که همه مي دونن!
11- من از ريش گذاشتن بدم مياد!
12- از شلوار لي حالم بهم مي خوره!
13- از ترانه هاي ايراني متنفرم!
14- دوست دارم از ايران برم! هر جا که شد!
15- دوست ندارم شنا رو!
16- من از دختر چادري بدم مياد!
17- من از عطر تند بدم مياد!
18 - من زبان انگيسي رو مي پرستم!
19- من بيل گيتس رو مثل يک قديس مي دونم! و عاشق زندگيشم! و تمام محصولات ميکروسافت رو استفاده مي کنم حتمان!
20- من روزي 20 بار روي زمين شنا مي رم و شونه هامو 2-3 وعده در روز به بالا و پايين جهت انجام نرمش پرتاب مي کنم.


2 سال پيش - با تعصب:
1- من تو رو با هيچ چيز توي دنيا عوض نمي کنم!
2- تو ديگه جزيي از وجودم هستي! عضو بدنمي! عضوي مهمي مثل چشم! آخ که دورت بگردم الهي. کي ميشه من .... (بقيه حرفها! بر اساس قوانين جمهوري اسلامي ......)
3- آقا و خانوم برنر، 3-4 تا فاميل با حال تر از خودشون دارند! من حالا، علاوه بر پيروي از افکار اونا، عاشق افکار و انديشه هاي اون يکي ها هم هستم!
4- ميدون انقلاب که منبع کتاب و دوست داران کتاب هست (مخصوصا جمعيت نسا (!!!!!عوفينا!!!!)) - تجريش هم که قربونش برم - يه قرار بذارين با هم بريم اونجا!
درکه رو که ديگه نگو! به همه جاي تهرون راه داره! چطوري؟؟؟ چطوريش رو نمي دونم! اما کل بچه هاي تهرون اونجا هستند ديگه!
5- از امسال اتوبوساي جديد گذاشتن توي خط اتوبوس! کولردار هم هستند! حالش بيشتره! وقتي از خيابون ولي عصر به سمت پايين مياد، انگار تو شهر بازي هستم!
6- کلاس هاي جديد بنز کم کم دارند وارد تهرون ميشند! من هلاکه اين ماشينم با طراحي منحصر به فردش!
7- علي خيلي باحاله! (جديدان حالشو موکت کرده!) اينقدر باحاله که هفته پيش باز فرستادنش منکرات! کچلش هم کردن! آخره عشق و حاله!
8- جديدان با شاخه ايمونولوژي از پزشکي علاقمند شدم! و البته مهندسي پزشکي رو هم که بيشتر ترجيح مي دم!
9- رابطم با داداشم فوق العاده شده! کلي سفراي مجردي با هم ميريم! کيش و بعدش مات!
10- من خاله و بزرگترامو مي دوستم! هر چي هم که بگن باز بزرگترنم! حتما سلاحمو مي خوان ديگه!
11- هنوز از ريش گذاشتن بدم مياد! تا وقتي با صورت سه تيغه خوشگل و پسر کش (غالب توجه قزويني ها!) ميشم، چرا ريش بذارم!؟
12- شلوار پارچه اي خيلي خوبه! توي تابستون، شنيدم اونايي که لي مي پوشند، اقصا نقاط بدنشون عرق سوز ميشه! شلوار پارچه اي بپوش خودتو راحت کن.
13- واه واه! امان از اين ليلا و شهرام شپره و اندي و شماعي زاده. اه اه!!!! آخه آدم قهطه!؟ با اون صدا و قيافشون!؟؟!؟!
14- زبونم دارم قوي مي کنم! يه آي علتس مي گيرم! مي رم اونور! حتي کويت! عشقو حالو راهرو و پذيرايي!
15- حالم از آب بهم مي خوره! عين بچه ها مي پرن توي آب، شالاپ شلووووپ!!
16- يعني چي توي اين گرما طوري چادر سرشون مي کنن که فقط دماخشون پيدا باشه! من که ميشناسمش! مي دونم توي اون آدم چه خبره! خواهرمو مي گم! 1001+20000000 کار مي کنه! واه واه!!
17- از عطراي تند بدم مياد! اما اين عطراي ارزوني که گرفتم دووووم ندارن! موندگاري ندارند! چي کار بايد بکنم؟
18- زبان انگليسي رو دوست دارم، اما از اونجايي که کار رفتنم به اونور آب داره جور ميشه! ميرم آلمان! بايد آلماني يا اسپانيايي ياد بگيرم! حالا چي کار کنم؟ من اين همه سال انگليسي خوندم! حتي بيتشر از کتاب هاي فردوسي و حافظ و مولوي!؟!؟!؟
19- من گيتس رو دوست دارم! اما هفته پيش کامپيوترم ويروسي شد و همه کارام از بين رفت! ميگن به خاطر عدم امنيت اينترنت اکسپلورر هست! نسخه جديدش هم که يک نسخه اصلي از ويندوز مي خواد! کلي پولشه! چي کار کنم!؟ کلي کارم عقب مونده! جواب کارفرما رو چي بدم!؟ يعني چي ميشه؟؟؟
20- به خاطر مشکلات ذهني بوجود آمده، من روزي 4*20 بار روي زمين شنا مي رم و شونه هامو 2-3 وعده بيشتر از روزهاي ديگه، در روز به بالا و پايين جهت انجام نرمش پرتاب مي کنم.

امروز - بدون تعصب:
1- من اصلا تو رو نمي خوام! اين چه برخوردي بود 3 سال پيش با من داشتي؟ آخه به تو هم ميگن آدم! از چشمم افتادي روي دماغم! سعي نکن بیفتي پايين تر!!
2- از عشق حرف نزن که مي زنم سرمو به ديوار! حالا اگه دوست داري سرم بشکنه از عشق حرف بزن! من گولت زدم، سرمو نمي زنم به ديوار!
3- اه اه! اين آقا و خانوم برنر خودشونو چوز فيل کردن! بشين سر جات بابا حال نداري! منو بگو هي تحويلشون مي گيرم! نه اينا و نه اون يکي ها اندازه يه اندازه نمي فهمند، اونوقت من دراز گوش!!
4- از تجريش و درکه بدم مياد ديگه! هر چي افغانيه ريخته اونجا! اه اه! قيافه ها! آدم ميمونه چه خبره! شب مي خوابي صبح پا ميشي! خودت عوض نشدي. وقتي ميري اونجا انگاري EXPERIENCING NEW WORLD.
5- رفتم شهربازي هفته پيش با نازي جهت بازي! حالي که اونجا کردم (البته با نازي و جهت بازي اونم در شهر بازي!) اصلا اغلب مقايسه نيست با سوار شدن بر اتوبوس هاي کولر دار شرکت واحد وقتي از خيابون ولي عصر مياد پايين! ديگه از اين مسير نميرم اصلا! به جاش ميرم شهر کتاب که کتاباي خوب خوب داره!
6- من رنو خريدم! خوب پولم در حد رنو بود! خيلي حال ميده! حالش از اتوبوس و شهربازي هم بيشتره! فکرشو بکن! من + نازي + رنو! چه شود .....( بر اساس قوانين جمهوري اسلامي اينترنتي ايران .... )
7- علي آدم نيست اصلا! اين بشر هيچ هدفي تو زندگيش نداره! يه آدم مچل و علاف مي خواست عين من! من کلي از وقتي ولش کردم، فکراي خوب خوب مياد به سرم! رفتم کلاس ورزش! ايروبيک و بدنسازي! حالش بيشتره!
8- من الان مدرس دبيرستان شدم! رياضي و فيزيک و زبان انگليسي درس ميدم! البته کامپيوتر هم فوق برنامه آموزش ميدم! پزشکي هم علم بدي نيست!
9- داداشم هم زياد منو نمي فهمه! همه چيو بايد بهش بگي! خوب آقاجون تو به دين خويش، منم بر آيين خويش! نه! (نعععععععععععععععه غلام!؟!؟!؟)
10- اين دايي من اصلا دوست نداره احترام خودشو نگه داره! به تو چه که من خط ريش چکمه اي مي ذارم! به تو چه که موهامو ژل مي زنم! اون عمه هم که ميگه نرقصو و کسب شان کن! آخه من موندم! يعني عروسي بچت بشه بازم همينو بهم ميگي!؟!؟ اون يکي هم که ..... بابا من احترامو نگه نمي دارم! احترامو شوهرش بايد نگه داره!
11- ريش گذاشتم بعد از فوت رجب علي، خيلي بهم ميومد. تازه بعضي از دوستام (از جمله نازي و جميله و شوکت و حليمه - آخ آخ - لو دادم اسماي ضايعوشونو!!!) ميگن خيلي نا ناز شدم!
12- شلوار لي پوشيدم! هم عمرش بيشتره هم اينکه بيشتر بهم مياد! شلوار پارچه اي بيشتر بهم مي رفت تا اينکه بياد!
13- ترانه ايراني هم بدي نيست! سياوش، اين امروزي ها، اصفهاني، همايون شجريان، شهر قصه، آي قصه قصه، نونو پنيرو پسته ....
14- کجا برم آخه!؟ اگه قراره برم اونجا، همه کار بکنم (از سوپوري تا ...) خوب همينجا همه کار مي کنم!؟ حالا اگه شد براي تفريح و تفرج با نازي اونم جهت بازي، ميرم!
15- اقا انداختنم توي آب! به زور! منم شنا ياد گرفتم! عجب حالي داد! جازي نازي خالي .....( بر اساس قوانين جمهوري اسلامي اينترنتي ايران .... ) ..... اينقدر حال .....( بر اساس قوانين جمهوري اسلامي اينترنتي ايران .... )
16- با اين چيزايي که توي تجريش دادم يه حداقل حجاب هم بد نيست! حالا نه چادر! اما اونجوري هم ضايع هست ديگه! اگه الان اينجوري! نازي بعد از ازدواج چطوري مي خواي .....( بر اساس قوانين جمهوري اسلامي اينترنتي ايران .... ) بابا! سانسور نکن جون مادرت! من که حرفمو نزدم هنوز! اه! بعد از ازدواج طلاقت مي دم! (بر اساس قوانين جمهوري اسلامي اينترنتي ايران آدرس محضر را ياد داشت فرماييد: تهران، خيابان ولي عصر، چهار راه جمهوري و ...)
17- يه عطر تند گرفتم مامان! تا دل نازي بسوزه! (چون طلاقش دادم بر خلاف اساس قوانين جمهوري اسلامي اينترنتي ايران نيست ديگه!) - کلي هم پولشو دادم که نوش جون جميله باشه!
18- من همين زبون فارسي رو بفهمم! خارجکي پيش پيشم! اصلا ترکي رو شروع مي کنم! بايد بتونم با دايي حرف بزنم و درد و دلش رو بشنوم! بعد از ترکي مي خوام زبون پشتو و اردو رو شروع کنم! توي سفارت برام کار پيدا کردند!
19- يعني چي فقط ميکروسافت! همش پول پول! اين OPEN SOURCE يعني آخر دنيا! گيتس همه چيزو کپسوله شده به شما ميده! خجالت هم نمي کشه! تازه خودشم کشيده کنار که بگه اين گندا رو من نمي زنم!؟ آخه چقدر خسارت بده آدم! لينوکس - فايرفاکس - و OPEN OFFICE و زبان هاي PHP - PERL - PYTHON و محيط هاي گرافيکي GNOME و KDE هاي جديد ...
20- من روزي 20 بار روي زمين شنا مي رم و شونه هامو 2-3 وعده در روز به بالا و پايين جهت انجام نرمش پرتاب مي کنم.


سخت بود نوشتن فکرام! شايد هم به خوبي نتونستم بنويسم!

اما حقيقت داره! - اما خداييش نه همش - بعضي حالت ها رو که گفتم توي بقيه ديدم - و برخي رو هم از خودم نوشتم! اما 100% اين حالتها در آدميزاد وجود دارد.
پافشاري هاي کورکورانه و بدون تعقل بر روي عقيده ها، آموزه ها، تجربه هاي گذشته خودم و بقيه و ... من رو وارد مسير غلطي در زندگيم کرده بود!
ياد بگيرم که بدون فکر، هيچ عقيده، راه، فکر، نظر، چشمک، نگاه، خنده، کار، مسير، آدم، نوشيدني، خوردني و .... را بر نتابم!

من - هرگز اونایی رو که منو افکارمو متعصب بار آوردند، و چشمم و گوشم و فکرمو بر جست و جوی حقیقت بستند، و نذاشتند که طعم شيرينشو بچشم، و از اشتباهاتم لذت ببرم، هرگز نمي بخشم!
هرگز نمی بخشم!
هرگز!
حامد

۳ نظر:

  1. kolli khandidam !! agha o khanum e berner fekr konam alan be komake shoma ehtiaj dashte bashand ! va ba morede 7 ham ke khodett miduni !! age albatte ziad fuzul nabashe !! ( :P )

    پاسخحذف
  2. عجیب از این عبارت هرگز نمیبخشم آخر خوشم اومد. یه جورایی حس کردم خیلی وقت بود توی گلوم گیر کرده بود.

    پاسخحذف
  3. bahle! bahle monaeee!
    ali (reza) yak dastanaee dare!

    maryamee, shuma bashi mibakhsi? na june man mibakhsi!?

    پاسخحذف

سینا بطحایی

آمده است که موسیقی ذهن  و زبان آدمی را باز می کند. حکایت یک موسیقی تلگرامی یا شاید واتسپی است که ما را با این بشر ایرانی آشنا کرده است. یک ه...